VIIME VIIKON TREENAILUT

Viime viikko treenien osalta meni hyvin, vaikka taas hyvin kiireinen viikko oli. Ei yhden yhtä vapaapäivää.

MAANANTAI - Polkujuoksua 2,5h

Ohjasin Oittaalla Suomen Ladun polkujuoksun viikkolenkin, jota ennen kävin myös tekemässä oman lenkin poluilla. Maanantaina tulikin juostua 2,5 h poluilla. Oman juoksuni aloitin rauhallisesti lisäten vauhtia loppua kohti. Lopussa vedin pätkiä nopeammalla temmolla, jotta vauhti alkaisi kasvaa myös poluilla pikkuhiljaa. Oman lenkin jälkeen koitti välipalan aika. Ryhmän kanssa mentiin reilu kuusi kilometriä rauhallisella tahdilla. Teetin osallistujilla myös alamäkiharjoituksia. Tunti oli taas täynnä ihanan iloista porukkaa.

TIISTAI - Työmatkapyöräilyä ja circuit-treeni

Heräsimme poikaystävän kanssa kuudelta aamulla. Lähdimme melkein suoraan sängystä molemmat pyörillä kohti töitä. Työharjoitteluni sijaitsee vain 5 kilometrin päässä, joten matka taittuu melko nopeasti. Töihin päästyä tein kuntosalilla 20 minuutin circuit treenin. Työpäivän jälkeen poljin kotiin vaihtamaan vaatteet ja hyvästelemään ystäväni puoleksi vuodeksi illallisen merkeissä.

Circuit:

Liikkeet:

• 50 hyppyä hyppynarulla

• Lankkuasento-maastaveto kahvakuulalla

• Luistelukyykky kuminauha vastuksena

• Lantionnosto kuminauha vastuksena

Hyppelyn jälkeen jokaista liikettä 45s , välissä 15s taukoa. Kolme kierrosta. Pidä halutessasi 30 s tauko kierrosten välissä.

KESKIVIIKKO - Lepo

Koko päivä töissä, 8-21 :D

TORSTAI - Polkujuoksua 1,5h

Torstaina lähdin työpäivän jälkeen polkujuoksemaan Helsingin keskuspuistoon. Lenkkeilin noin 12 kilometriä. Tahti oli rauhallinen, koko lenkkiin meni 1,5 h aikaa. Keskuspuistossa on kyllä hyvät polut ja vaihtelua riittää. Päivä oli myös todella kuuma.

PERJANTAI - Mäkivetoja

Perjantaina lähdin työharjoittelun vuoksi Kirkkonummelle Majvikiin. Yhtenä työtehtävänä minulla oli liikuntapäivän järjestäminen, joka osui viime lauantaille. Perjantaina oli muuta ohjelmaa ja tapahtuman viimeistelyä. Kongressihotelli Majvikin ympärillä menee parin kilsan kuntoreitti, jonka varrella on muutama hyvä ja pitkä ylämäki. Tein ylämäkijuoksuja 15 kpl, jonka lisäksi hölkkäilin kuntoradan ympäri.

LAUANTAI - Leppoisa iltapyöräily

Päivä oli pitkä, mutta todella antoisa tapahtuman parissa. Askelia kertyi itsellekin tapahtuman aikana runsaasti. Illaksi pääsimme kotiin. Lähdimme poikaystävän kanssa leppoisalle iltapyöräilylle Helsingin alueelle. Kiersimme keskustasta Eiran rantaan jädelle, josta jatkoimme Lauttasaareen ja sieltä saaria pitkin Seurasaaren ohi Töölöön. Matkaa taittui noin 20km. Ilta ja ilma oli mitä ihanin. Mahtavat maisemat. Pyöräily teki hyvää.

SUNNUNTAI - VK-juoksu

Sunnuntaina töiden jälkeen menimme ystävän kanssa kahville rupattelemaan. Illalla oli vielä aikaa käydä tekemässä nopea VK-juoksu Töölönlahdella. Juoksin 6 km yhteensä, ensimmäinen kilometri oli hidas. Aikaa meni 30min koko settiin alkuhölkkä mukaan lukien.

Perjantaina koittaa loma! LOMA! Sen olen nyt ansainnut :)