PYÖRÄREISSU LAPPEENRANNAN SEUDULLA

Pidin pari päivää vapaata töistä että opparista. Varasimme jo kesäkuussa kaksi yötä Lappeenrannan hotellista. Tarkoitus oli pyöräillä pari päivää Lappeenrannan seudulla, nauttia hyvää ruokaa aamuisin ja iltaisin hotellilla ja kiertää kaupunkia. Ensimmäisenä päivänä saavuimme hotellille kolmelta iltapäivällä ja lähdimmekin heti pyörän päälle. Pyöräilimme noin 60 km Saimaan kanavaa pitkin Nuijamaalle ja takaisin hieman eri reittiä. Reilusti yli puolet reitistä ajoimme hiekkatiellä Saimaan kanavaa pitkin. Aurinko paistoi hieman ja keli oli sopivan viileä. Pyöräily on niin hauskaa vastapainoa juoksulle. Pääsee kovempaa ja pidemmälle sekä jalat säästyvät iskutukselta.

Takaisin hotellille päästyä olimme super nälkäisiä. Menimme suihkun kautta nopeasti hotellin ravintolaan syömään. Toinen söi kunnon burger-aterian ja minä tilasin papukasvispihvejä, perunoita ja leipää. Syömisen jälkeen pyörähdimme ulkona. kirjaimellisesiti pyörähdimme ja palasimme miltei takaisin saman tien. Aivan jäätävän kylmä tuuli. Tuntui kuin oikeasti olisi jo kunnon syksy. Nopeasti keksimme, että hotellin sänky, peitto ja Netflix kuulostivat paljon paljon paremmalta. Taidettiin me myös karkkipussi ostaa respasta :D

Siemenleipä, kasvikset, hedelmiä, kaurajogurtti + mysli + banaanilastut + marjat, falafelit ja pari kuppia kahvia kauramaidolla. Onko välillä parempaa kuin hotellin aamupalabuffet? Minut tuntevat tietävät, että parasta päivässä on aamupala. Hotellissa haluan antaa sille kunnolla aikaa. Hidas, hitaampi ja vielä hitain aamu aina! Kuppi kahvia lisää vaikka jo riittäisi.. No ainakin jaksoi näillä eväillä polkea päivän reitin, joka oli 80 kilometriä.

Lähdimme siis toisena päivänä vatsa pyöreänä kohti Savitaipaletta, jonne oli matkaa noin 40 kilometriä. Tie oli pelkkää asfalttia, mutta melko vaihtelevaa. Paljon ala- ja ylämäkiä. Savitaipaleella pidimme pienen pulla ja kahvitauon, josta jatkoimme matkaa kohti Taipalsaarta. Metsää, maalaismaisemaa ja hiukan järvimaisemaa. Reitti oli kiva. Taipalsaarella pysähdyimme lyhyelle juomatauolle ihanan kahvilan viereen. En muista nimeä, mutta keskellä kylää oli keltainen talo punaisine aittoineen. Ihana paikka, harmi ettei kahvia tehnyt enää överien jälkeen mieli. Söimme parit karviaiset salaa pihalta ja jatkoimme matkaa. Päätimme, että syömme vasta kunnolla Lappeenrannassa.

Vaikka sää ei suosinut kaupunkilomailua, oli pyöräilyn aikaiset säät melko hyvät. Iltaisin tuli super kylmä ja sateinen keli. Lappeenranta on todella kiva kesäkaupunki, sään ollessa hyvä. Tällä lomalla olikin kyllä parasta pyöräily, hyvä ruoka ja Netflix kainalossa. Olemme jääneet Rahapajan uuteen kauteen koukkuun..

Kotimaan matkailu on ollut tämän kesän teema ja jatkuu koko syksyn. Sen verran, mitä töistä ja opiskeluista pääsee irtaantumaan, vietetään Suomessa matkaillen. Lähellä ja hieman kauempana. Se onkin ollut super ihanaa nyt.

Hotelli, ympäristöön tutustuminen liikkuen, hyvä ruoka ja pitkät unet tekivät hyvää. <3

Lappeenrannasta ajoimme autolla vielä mökille kahdeksi yöksi Savitaipaleelle. Tietokone oli mukana ja kirjat opinnäytetyötä varten!

PS. aina voi vähän lainata poikaystävän pyöräilypaitoja..